Неділя, 28.04.2024, 07:24
Вітаємо Вас, Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії каталогу
Вибір Комбіка [1]
Вибір Гітари [2]
Вибір Примочки [1]
Пошук
Цікава інформація

Опитування
Я граю на ...
Всього відповідей: 1243



Головна » Статті » Як обрати "СВОЄ" » Вибір Примочки

Гітарна Стаття: Про примочки Sansamp (Tech 21) ( Гітара / Бас-Гітара )

Про примочки Sansamp (Tech 21)

 

Свого часу педалі фірми Tech 21 Sansamp у вітчизняній гітарній середі стали достовірно всенародними. В середині 90-х років це нагадувало якусь гітарну епідемію. У чому ж їх секрет?

 

Головне, чим відрізнялися ці педалі від звичайних гітарних "примочок" типа "овердрайв" або "дісторшн", було те, що вони давали можливість включати гітару безпосередньо в лінію (у пульт) і отримувати тим самим достатньо якісний звук, без використання гітарного підсилювача. Для наших гітаристів, що особливо активно гастролюють, не мають можливості возити з собою весь гітарний комплекс, (підсилювач, додаткове устаткування і так далі ) "сенсампи" були єдиною альтернативою. Гітарист, набуваючи цієї педалі, як би відразу "вбиває двох зайців". Він може її використовувати в роботі з підсилювачем на концертах, де дозволяють умови. Тобто включати як звичайну педаль "на розгойдування" перед преампом підсилювача. А у випадку, якщо підсилювача немає або місцевий підсилювач низької якості (що часто буває на виїзних концертах), музикант може включитися і безпосередньо в лінію, при цьому добитися хорошого звуку гітари (набагато кращого, ніж при використанні низькоякісного апарату). А якщо врахувати, що Sansamp поміщається в кишеню, а різниця в ціні, в порівнянні із звичайною педаллю, не істотна, то гітаристи, природно, схилялися до придбання саме "сенсампа".

 

Моделі Sansamp добре проявили себе і при записі гітари в лінію. Навіть у багатьох сольних гітаристів це був основний студійний прилад при записі пластинок (наприклад, активний користувач Sansamp один з кращих вітчизняних гітаристів Темур Квітелашвіллі).

 

Модель - Sansamp Classic відразу отримувала величезну популярність. Це пристрій на зовнішній вигляд практично не відрізняється від звичайної педалі. Проте її функціональність набагато вища, оскільки Sansamp Classic надає користувачеві можливість вибору восьми характерів звучання класичних підсилювачів. А трьохпозиційний вхідний перемикач дає три типи преампів (стилі підсилювачів Marshall, Mesa Boogie і Fender)

 

Багато гітаристів до цих пір не можуть знайти цієї педалі альтернативу. Як мовиться "старий друг краще нових двух".

 

Модель Sansamp Gt-2 мабуть найпоширеніша педаль серед всієї лінійки Tech 21. Не дивлячись на те, що даній розробці вже більше 10 років, Sansamp Gt-2 ніяк не втратила своєї актуальності, оскільки аналогові гітарні пристрої практично не застарівають, а частенько старі розробки мають підвищений попит.

 

Що із себе вдає Sansamp Gt-2? Гітарист може вибрати один з трьох режимів, які вибираються як Tweed (стиль підсилювача Fender) British (Marshall стиль) і California (Mesa Boogie стиль). Далі, вибирається один з трьох режимів роботи Clean - для чистого звуку, Hi Gain для сильного перевантаження і Hot-wired для невеликого перевантаження. І останній трьохпозиційний перемикач "встановлює" положення мікрофону, який знімає звук з "підсилювача".

 

Таким чином, гітарист, як би створює собі середу - вибирає "підсилювач", встановлює його режим роботи і положення "мікрофону", яке також істотно впливає на звук. А додатковими потенціометрами виконується ще тонша відбудова звуку.

 

Тут доречно відзначити, що технологія, при якій гітарний пристрій як би імітував звучання гітарного підсилювача, вперше знайшла застосування в цифрових процесорах, в методі цифрового моделювання фізичних властивостей звуку. Зараз ця цифрова технологія, чесно кажучи, вже набила оскому і викликає у гітаристів неоднозначні реакції. У гітарних кругах ходять жарти, що згодом, напевно, стільникові телефони даватимуть можливість користувачам, у вільний час пограти на гітарі і імітувати 20-30 моделей гітарних підсилювачів. Можна тільки посміхнутися такому прогресу. Але на початку свого шляху все це було дійсно цікаво. І, до речі, чудово "чіпляло на крючьок", особливо на величезну армію гітаристів-любителів, а також початкуючих музикантів, у яких немає адекватних критеріїв оцінки. Що стосується "сенсампів", то в даному випадку, імітація звуку різних підсилювачів була не підібраною програмою, зробленою японським програмістом, що вивчив спектр звуку сьогодення Marshall'а, а чисто аналоговою субстанцією, що має якісну різницю в порівнянні з цифровим моделюванням. По суті, "сенсамп" це звичайна педаль, тільки з підібраним набором спеціальних фільтрів, які і додають різні відтінки звуку близькі до звучання підсилювачів. У цьому принципова різниця цифрового "Marshall'а" і "Marshall'а" "сенсампа", де за великим рахунком самі назви імітованих підсилювачів (або те, що деколи під цим мається на увазі) є не чим іншим, як лише інтерфейсом, нічого що не має загального із справжнім підсилювачем.

 

Поворот гітаристів в область цифрових процесорів ефектів, які окрім всього іншого мали в своєму наборі масу додаткових ефектів, був обумовлений, насамперед, зручністю, частково модою, інтересом до новинок і хронічного безгрішшя музикантів. Саме зручність на якийсь час стала визначальним чинником (середини і кінця 90-х років), хоча деякі цифрові процесори (достатньо дорогі моделі солідних фірм) давали непоганий звук. Зараз вітчизняні гітаристи переживають нову хвилю, краще сказати, повертаються, прагнучи формувати звук гітари на аналоговому устаткуванні, а прикрашати цифровими ефектами.

 

Свого роду зробив своє коло закон "заперечення заперечення". В сукупності з цифровим процесором Sansamp може дати дуже цікавий тандем. В цьому випадку в "сенсампі" створюється звук (формується електрична складова), а цифровий процесор використовується тільки для таких ефектів як реверберація, хорус, делей і так далі До речі, в цьому випадку навіть недорогий "іграшковий" цифровий процесор звучить по-іншому, оскільки основну роботу робить Sansamp.

 

Все добре, але тільки в даних педалях ми можемо відбудувати тільки один звук. На студії це не страшно, перед кожним записом нової партії можна швидко встановити потрібні параметри, але в концертній роботі виникають складнощі. Як ви розумієте на одному звуці можна грати тільки в ранньому Ac/dc. Сучасна робота вимагає, щоб у гітариста було що як мінімум 3 формувань звуку - чистий (для акомпануючих партій і соло на чистому звуці), легкий "кранч" (невелике перевантаження для біля блюзових соло і акомпануючих партій) і сильне перевантаження (використовується для соло і рифових акомпанементів кварто-квинтових). А для цього потрібна педаль з можливістю миттєвого включення кожного з цих режимів.

 

Бачивши цю потребу, розробники Tech 21 створили нову модель Sansamp TRI-AC, яка, будучи повністю аналоговою, має цифрове управління. Що із себе вдає Sansamp TRI-AC?

 

Це програмована педаль, здатна зберігати установки на три канали: TWEED - Fender, BRITISH - Marshall, CALIFORNIA - Mesa/boogie. Кожен канал має регулювання рівня гейна, вихідної гучності і еквалайзера. Відмітьте, в цьому пристрої ви не просто зберігаєте в пам'яті установки гейна і еквалайзера, але і "тип підсилювача". Таким чином, ви можете створити три абсолютно різних звуки і переходити з одного на іншій простим натисненням на відповідну кнопку. Дуже зручна і функціональна педаль для "жвавої" роботи. Зберігши всю красу класичного звуку "сенсампів", дана педаль дає велику гнучкість у відбудові і експлуатації.

 

Хоча трьох основних звуків для багатьох гітаристів цілком вистачає (адже кожен з трьох звуків ще може оброблятися своїм набором ефектів при використанні цифрового процесора і кількість варіацій, наприклад, чистого звуку при цьому може бути необмеженим) бажання мати максимально більшу кількість призначених для користувача пресетів завжди є. В цьому випадку в лінійці сенсампов є рекові пристрої, які дають можливість доступу до десяток збережених установок. Одним з таких є Sansamp PSA - аналоговий преамп-процессор з MIDI управлінням.

 

Sansamp PSA може зберігати 49 призначених для користувача і така ж кількість заводських установок. Гітарист має можливість дуже гнучкої і тонкої відбудови кожного параметра, в числі яких гейн, гучність, еквалайзер, а також специфічні нюанси, позначені в приладі як Buzz, Crunch і Punch. Перемикання пресетов здійснюється за допомогою стандартного виносного MIDI-контроллера, який під'єднується по MIDI. Природно, що даний аналоговий процесор може включатися як в лінію, так і в підсилювач. В сукупності з цифровим MIDI-процесором ефектів створюється закінчений гітарний комплекс, здатний дати всі звуки сучасної гітари. Окрім цього, даний преамп (як і багато інших моделей) з успіхом можуть використовувати і бас-гитаристи (хоча для бас-гітаристів є спеціальні Sansamp'и, розроблені для басистів (підлогові і рекові варіанти)). Проте, багато режимів роботи Sansamp PSA призначено саме для бас-гітари, що розширює спектр вирішуваних завдань.

 

Звичайно, дана стаття не дозволяє зробити повний огляд гітарного устаткування Tech 21. Так ми не торкнулися пристроїв, призначених для електроакустичних гітаристів і бас-гітаристів. Залишилася неосвітленою тема спеціальних педалей типу American Woman (аж надто колоритна назва цього овердрайва!), комбів і багатьох інших пристроїв. На сайті компанії TECH 21 дана повна інформація по всьому спектру устаткування, де можна не лише почитати характеристики, але і послухати звучання демонстраційних записів. Звичайно, гітарні устаткування вимагає ретельного аналізу і кожен гітарист має свої уявлення про те, як повинна звучати гітара. Але переваги "сенсампів" щодо іншого гітарного устаткування в тому, що воно, по-перше, багатофункціональне (однаково підходить як для студійної роботи, так для концерту, має можливість підключення як в лінію, так і в підсилювач), відносно недорого і головне, як довів час, не має тенденції до застарівання, до виходу з моди. Звичайно, звучання "сенсампів", як будь-якого аналогового гітарного устаткування залежить не лише від інженерів-розробників. Звук багато в чому визначають руки музиканта, якість його інструменту, прилади обробки, звукопідсилення і навіть загальна культура людини. Тому дане устаткування слід розглядувати як умова отримання звуку, але не як "чарівну пігулку" від всіх гітарних проблем.

Категория: Вибір Примочки | Добавил: guitar-master (24.06.2008) | Автор: Boss of Guitar
Переглядів: 5269 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма Входу
Цікава Інформація
Місце для реклами
ICQ:
356-200-400
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024

Rambler's Top100

html counterсчетчик посетителей сайта


Kyiv 2008