Неділя, 28.04.2024, 01:39
Вітаємо Вас, Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії каталогу
Гітара/Обладнання [2]
Вміння та техніка [2]
Запис [1]
Як обрати "СВОЄ" [4]
Пошук
Цікава інформація

Опитування
Я граю на ...
Всього відповідей: 1243



Головна » Статті » Вміння та техніка

Гітарна Стаття: ЯК ДОСЯГТИ ЯКІСНОГО КОНЦЕРТНОГО ЗВУКУ ( Гітара / Бас-гітара )
ЯК ДОСЯГТИ ЯКІСНОГО КОНЦЕРТНОГО ЗВУКУ

Не секрет, що якість звуку на концерті багато в чому залежить від налаштування апаратури гітаристів, зокрема - гітар, "примочок", комбопідсилювачів. Автор статті ось вже вісім років займається налаштуванням гітарного звуку в групах, що грають в таких стилях, як TRASH, DEATH, BLACK. За час своєї практики автор багато разів стикався з різними проблемами в налаштуванні гітарного звуку як на концертах, так і на репетиціях "важких" колективів. Сподіваємося, що його досвід допоможе у вирішенні багатьох питань по цій темі.

КРОК 1. ПЕРЕВІРЯЄМО СПРАВНІСТЬ АПАРАТУРИ

Отже, перше, що необхідно зробити, це узяти гітару в руки і якомога прискіпливіше оцінити її стан. Запам'ятаєте, що поламаний інструмент ніколи не зазвучить добре, якщо взагалі зазвучить. Необхідно перевірити цілісність роз'єму, до якого підключається кабель. Надалі на концерті ненадійне з'єднання може сильно нашкодити вашому звуку. В разі несправності його необхідно замінити. Точно також слід поступити з регулювальниками гучності і тембру. Якщо ви самі не в змозі замінити, яку-небудь деталь, звернетеся до людини, яка зможе вам в цьому допомогти. Бажано перед концертом поміняти на гітарі струни для досягнення чіткого і потужного звуку.

Тепер займемося гітарними дротами. Розкручуємо разьеми і перевіряємо якість паяння. Якщо дроти погано припаяні або можуть відпаятися, необхідно їх терміново пропоїти, бо, по відомому закону, все що може зламатися, на концерті обов'язково зламається.

Переходимо до "примочки". З нею проробляємо те ж саме, що і з гітарою. Слід звернути особливу увагу на блок живлення. При неякісному блоці живлення чіткість звуку може втрачатися, а на виході пристрою з'являтися фон змінного струму. Коротше кажучи, "примочка" може просто "гудіти". Взагалі, блок живлення повинен забезпечувати напругу, необхідну для живлення примочки (процесора) при струмі не менше 700ma.

Далі обрамуємо наш погляд на гітарний підсилювач. Якщо у вас його немає, позичите його у кого-небудь з друзів на час концерту, - ви про це не пошкодуєте. Інакше хорошого звуку вам не добитися. Так само не перешкодить обзавестися графічним 30-смуговим або параметричним еквалайзером.

КРОК 2. НАЛАШТУЄМО ЗВУК

Отже, вважатимемо, що все устаткування у вас є в наявності, і воно справне. Приступимо до його налаштування. Під час гри краще всього користуватися, на мій погляд, нижнім хамбакером, оскільки він дає найбільш чіткий і щільний звук, а ручкою тембру можна регулювати забарвлення звучання.

За час роботи з музикантами я зіткнувся з тим, що гітаристи викручують ручку регулювальника Gain у комбіка на максимум, мотивуючи це тим, що так нібито «крутіше звучить». На практиці відбувається навпаки, зайвий Gain призводить до появи великої кількості шуму і размазанності звучання. Тому настійно рекомендую викручувати ручку GAIN десь на 75-80% від максимального рівня регулювання. Хочу відмітити, що при збільшенні гучності GAIN доводиться зменшувати.

Кількість спотворень можна також набудувати ще одним способом. Виставляєте ручку гучності на комбіку в потрібне вам положення. Для концерту зазвичай досить 30-40% від вихідної потужності, щоб не перенавантажувати мікрофон, яким буде подзвучиваться ваш підсилювач. Далі викручуєте ручку GAIN на максимум, затискаєте струни руками і слухаєте на виході підсилювача шум від зайвого посилення. Обертаємо регулювальника GAIN в протилежну сторону до тих пір, поки шум не зникне.

У розрив ланцюга між преампом і вихідним підсилювачем нашого кобіка (або відразу після "примочки") можна включити графічний або параметричний еквалайзер. Штука дуже корисна, оскільки під час роботи "примочки" виникатиме 50-герцовий фон, який потрібно буде прибрати за допомогою еквалайзера. Так само рекомендую зменшити частоти від 1 4 кгц, щоб звук "примочки" не різав слух і не викликав відчуття втоми у слухачів, і вирізувати частоти вище 8 кгц. Тим самим ви приберете з вашого звуку зайві шуми і шерех пальців по струнах. Якщо звук сильно гуде, підрегулюйте його в області частот від 80 до 125 Гц. Можливо, доведеться видалити із спектру, або навпаки, додати деякі частоти. Все залежить від індивідуальних особливостей вашої "примочки". Хочу застерегти, - не перестарайтеся з вирізуванням частот, інакше можна позбутися щільності звучання.

Якщо ви користуєтеся окремим преампом типа TUBEMAN або V-TWIN, то його необхідно підключати безпосередньо на вхід підсилювача потужності комбіка. Це допоможе видалити із спектру сигналу шуми, що наводяться власним преампом комбоусилітеля і спростить налаштування.

КРОК 3. НАЛАШТУЄМО ПУЛЬТ МІКШЕРА

Кожній "команді" бажано мати свого звукооператора, який знав би всі особливості звучання колективу і міг би настроювати звук на концерті. Якщо такого немає, можна справитися і своїми силами. Для цього нам знадобиться один друг, який був би присутній на ваших репетиціях, і один місцевий звукооператор. Під час саундчека перед концертом я рекомендую спочатку набудувати ритм-секцію (бас-гітару і барабани), причому бас-гітару необхідно помістити посередині сцени.

Тепер приступаємо до налаштування гітар. Попросіть звукооператора встановити ручки еквалайзерів на пульті мікшера в положення, рівне 0 db. Спустітся з сцени в зал і попросіть іншого гітариста пограти. Далі стійте і слухайте. Якщо гітарна система настроєна правильно, нічого міняти в налаштуваннях пульта не доведеться. Інакше звук доведеться підкоригувати.

Потім попросите пограти гітариста і бас-гітарист одночасно. На даному етапі необхідно визначити, чи не забиває гітара на нижніх частотах бас. Якщо бас-гітару погано чутно, спробуйте підрізувати на гітарному еквалайзері нижні частоти, а саме 50 Гц і частоти від 160 до 250 Гц, оскільки в цьому діапазоні знаходяться основні складові звуку бас-гитари. Аналогічно настроюється і друга гітара. Так само рекомендую розвести обидві гітари в різні канали: ритм-гітару на 15% вліво, соло - на 15% управо (або навпаки). Це допоможе уникнути каші в звуці. Хочу відмітити, що якщо гітарні аранжування написані неграмотно, то обидві гітари зливатимуться, і ніякий, навіть самий класний звукооператор вам не допоможе.

Далі справа за малим. Залишиться тільки набудувати загальний баланс групи. Ритм-гітару необхідно робити трохи тихіше, ніж соло, десь відсотків на десять. Якщо в групі дві виконуючі соло гітари, гучність треба робити або рівну, або просити друга, що б він стояв і говорив звукооператорові, коли і кого робити тихіше або голосніше.

Після завершення налаштування звуку краще змалювати положення всіх регулювальників пульта на листок паперу і віддати його звукооператорові безпосередньо перед виходом на сцену. Це необхідно тому, що ви, швидше за все, будете не єдиною командою, яка виступатиме на цьому концерті, і запам'ятати налаштування всіх команд звукооператор просто не в змозі. Також краще мати свій власний гітарний підсилювач, про що вже говорив раніше. Це допоможе уникнути різних позаштатних ситуацій і заощадить час на підключення і налаштування, оскільки групи, що виступали до вас, обов'язково зіб"ють зроблені вами налаштування.

От і все, з апаратури ми вичавили все що могли, далі все залежить від вас і вашої майстерності. Бажаю успіху!
Категория: Вміння та техніка | Добавил: guitar-master (18.06.2008) | Автор: Boss of Guitar
Переглядів: 3951 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма Входу
Цікава Інформація
Місце для реклами
ICQ:
356-200-400
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024

Rambler's Top100

html counterсчетчик посетителей сайта


Kyiv 2008