Неділя, 28.04.2024, 09:54
Вітаємо Вас, Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії каталогу
Гітара/Обладнання [2]
Вміння та техніка [2]
Запис [1]
Як обрати "СВОЄ" [4]
Пошук
Цікава інформація

Опитування
Я граю на ...
Всього відповідей: 1243



Головна » Статті » Гітара/Обладнання

Гітарна Стаття: АПГРЕЙД ГІТАРИ ( Гітара / Бас-гітара )

Відсутність грошей в бажаних кількостях відчуває на собі практично кожен музикант, адже хочеться мати хороший інструмент. Професіоналам же, якісний звук і елементарна зручність в грі для успішнішої боротьби за хліб насущний просто життєво необхідні. Більшість музикантів рано чи пізно задаються споконвічно українським питанням - що робити, якщо грошей на покупку принципово кращого інструменту не вистачає?

 

Відповіді на питання присвятимо чудову статтю.

 

Що зазвичай не влаштовує в електрогітарі і чи має економічний сенс заміна відповідних вузлів?

 

Інструмент погано лаштує і швидко розлаштовуєтся. Причини цього неподобства швидше за все криються в неякісній установці ладів і великому терті на поріжку. Кілки і струнодержатель також можуть брати в розладі найжвавішу участь, але все-таки в цьому їм належить лише друга роль.

 

-Лади/Поріжок

-Кілки

-Струнотримач

-Електроніка

-Гриф/Дека

 

Якщо лади знаходяться не на своєму місці, то при невеликих відхиленнях коректуються зміною профілю. При значніших помилках в установці, їх необхідно переставити. Поріжок на серійних інструментах зазвичай ставиться пластмасовий, з великим коефіцієнтом тертя, і струна в нім просто залипає. Його не роздумуючи слід замінити. Я б рекомендував графітоподібну заміну фірми Graphtech. Ці поріжки дуже слизькі і при обережних пазах під струни завжди забезпечують лад інструменту. Звук струни з них достатньо читаний і без явних призвуків. Фірма-виробник заявляє про резонансну відповідність свого виробу поріжку з кісті. Наскільки це відповідає дійсності сказати важко, але проблем з тертям не виникає. Зайвий брязкіт ладів до модернізації не відноситься. Негативну дію на лад надають притиски струн на пері. Мова йде про моделі типу страто- або телекастери. Стандартні притиски (для створення необхідного кута перегину струни на поріжку) дуже сильно гальмують струну при її подовжньому русі, що виникає при підтяжках і грі з тремоло. Обійтися мастилом (графітовою або WD) в даному випадку не можна, бо тиск достатньо великий і вона швидко видавлюється з місця контакту. У вигляді альтернативи можна поставити якісний роликовий притиск, або знову-таки графітоподібний.

 

Кілки можуть негативно впливати на лад по двох причинах: коли вісь колеса має люфт, та по причині неправильно встановлених струн. Випадок несправного кілочка ми не розглядуємо, оскільки тут все ясно: треба заміняти. Яскраво виражені неякісні кілки попадаються достатньо рідко. Навіть звичайні дешеві корейські непогано працюють. І ті неприємності, які вони доставляють на недорогих інструментах,на мій погляд, допустимі. Природно, для ідеалу потрібні дорожчі кілки, наприклад, Schaller, але, якщо слідувати принципу розумної достатності, то міняти штатні в більшості випадків не варто. Виняток становитимуть лише кілки з відкритою механікою, які, дійсно швидко виходять з ладу.

 

Претензії до струнотримачу зазвичай також діляться на дві складові: звук і стабільність. Якщо вплив на якість звуку роблять будь-які струнотримачі, то друга частка претензій переважно відноситься до різних систем тремоло. "З'їдення" частки звуку відбувається по причині поганих вузлів сполучення струнотримачів і дешевих матеріалів, з яких вони зроблені (наприклад, силумін -  суміш кремнію і алюмінію). Власне конструкція струнотримача також є найважливішим чинником, що впливає на звукопередачу. За оптимальну вважається та, в якій всі вузли машинки жорстко закріплені а їх кількість зведена до розумного мінімуму, і, навпаки, ніж більше деталей і менше жорсткої фіксації, тим гірше. Пригадаєте стандартний фендеровський струнотримач, де сухарі притискаються струною, а без неї просто бовтаються в повітрі. Природно періодично виникають ситуації з призвуком від непостійного контакту. Нестабільність ладу можлива за  неякісних ножів тремоло і поганих пружин, натягнення яких не забезпечує повернення тремоло в початкове положення. Флойд Роузи, встановлені на корейських гітарах дуже часто зроблені з неякісного м'якого матеріалу. Їх ножі швидко втрачають форму і користуватися такою машинкою стає неможливо. В деяких випадках такі флойд роузи можна модернізувати. Для цього в станині флойда, там, де якраз і знаходяться наполегливі ножі, робиться паз, в який вставляється новий, якісний ніж. Така операція дозволить реанімувати тремоло і значно збільшить можливості його використання. Проте це можливо лише у тому випадку, коли товщина станини не менше 3,5 мм., інакше вставка ножів пов'язана з рядом технологічних труднощів, і результат роботи не може бути гарантований. Частенько єдиним розумним рішенням по відношенню до "пластилінового" флойду є його жорстка фіксація. На японських тремоло такі проблеми зустрічаються украй рідко, і стосовно ним описані вище недоліки можна віднести до випадку фатальної невдачі.

 

Пружини флойд роуза коштують недорого і легко заміняються. Заміна ж штатного Флойд Роуза на якісніший - справа надзвичайно дорога зважаючи на його велику ціну і тому позбавлене всякого сенсу. Можливо, має деякий сенс заміна дешевого струнотримача бас-гитари на якісніший, але лише у тому випадку, коли решта всіх важливіших замін вже проведена.

 

Якщо дешеву механіку в більшості випадків ще можна терпіти, то сам звук недорогої гітари просто не дає можливості грати. Електроніка будь-якого серійного інструменту, а тим більше малобюджетного, приносить виключно головний біль. Зрозуміло на звук гітари впливає все (дерево, механіка, струни і так далі) але малобюджетна електроніка не знімає і те небагато що, що є в інструменті. Власне ж "звучання" простеньких звукознімачів у вигляді теплового шуму, електромагнітних наведень і свисту самозбудження загальний саунд явно не прикрашає. Міняти шило на мило, тобто одну фірму на іншу сенсу не має, потрібно міняти клас електроніки, ставити, так принципово краще. Якісна електроніка дозволить значно повніше зняти звук вашого інструменту, зробить звучання конкретнішим, позбавленим шумів і наведень. Навіть подальші стандартні ефекти працюватимуть інакше.

 

У вас з'явиться можливість записуватися в професійному режимі, тобто в лінію. Пропаде дратівливий чинник недостатнього навантаження входів комбіків, попередніх підсилювачів, драйвів і дісторшенів.

При замінах на серійні американські звукознімачі слід враховувати, що недорогі датчики корейських, мексиканських і так далі гітар, частенько просто копіюють популярні моделі відомих фірм і після необдуманої заміни різницю в звуці можна не відмітити. Взагалі, перш ніж зважитися на які-небудь зміни в своєму інструменті, слід обов'язково порадитися з фахівцем. Критерій ухвалення рішення за принципом "У друга Васі є і мені теж потрібно" тут не підходить. По-перше двох однакових інструментів не існує, по-друге, навіщо когось копіювати, і нарешті, Вася може бути просто важко хворий, а ви з щирої любові до нього цього не помічаєте. Жадана модель звукознімача по здоровому розумінню може не підходити під стиль вашої музики, не говорячи вже про необхідну відповідність вашому інструменту. Наприклад, на гітари з хорошим сустейном і відсутньою атакою не можна ставити звукознімачі з потужним виходом і без верху. Манну кашу, що вийшла в результаті цього схрещування, не зможуть розібрати не лише слухачі, але і ваші власні вуха. У будь-якому випадку, я рекомендував би використовувати в гітарі елементарний буффер (попередній каскад). Про позитивні моменти, котрі з'являються при роботі буффера було написано неодноразово.

 

Нерідко зустрічаються прохання виготовити новий гриф або деку. Це кардинальне рішення поза сумнівом поліпшить звукові характеристики інструменту, але з економічної точки зору позбавлено елементарного сенсу. На фірмових гітарах не буває щоб гриф був явно кращий, ніж дека, і навпаки. А тому половинка, що залишилася незайманою, явно дисонуватиме із знов виготовленою і теж напрошуватися на заміну. Виготовлення якісних складових з дерева частенько перевищує початкову вартість всього інструменту.

 

Підведемо підсумок. У модернізації головне - принцип розумної достатності. За рідким виключенням не варто міняти дерев'яні складові і механіку. Після якісної відбудови можна нехитрими способами спробувати стабілізувати поведінку наявних струнотримачів. Не варто серйозно відноситися до дрібниць і подряпин на лаку недорогого інструменту. Після зносу або при явній незручності виправдана заміна штатних ладів на якісніші при одночасному доведенні накладки грифа. Явно позитивною є заміна поріжка і притисків на пері. Практично завжди кардинально покращує звучання серйозна електроніка і я не бачу причин, по яких їй можна ігнорувати. На закінчення нагадаю: перш, ніж щось робити зі своїм інструментом або купувати для нього які-небудь деталі порадьтеся з фахівцем. Не варто витрачати гроші на нераціональні модернізації.

Категория: Гітара/Обладнання | Добавил: guitar-master (19.06.2008) | Автор: Boss of Guitar
Переглядів: 4214 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 1
1 арокара  
0
Мало інформації

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма Входу
Цікава Інформація
Місце для реклами
ICQ:
356-200-400
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024

Rambler's Top100

html counterсчетчик посетителей сайта


Kyiv 2008